Te diep in het glaasje…

‘Goed idee!’ moet de eigenaar van slijterij Call & Call hebben gedacht na nuttigen van wat borrels. ‘Ik begin een slijterij onder de naam Call & Call, waarbij ik de flessen ook op verzoek bezorg aan huis’. ‘Niet zo leuk’ dacht Gall & Gall. Op de diverse sommaties van Gall & Gall werd niet gereageerd door Call & Call (de slijterij deed z’n naam dus geen eer aan…). Gall & Gall liet het er niet bij zitten en verzocht de rechter om een ‘ex parte verbod’ uit te vaardigen (een voorlopig verbod zonder dat Call & Call vooraf werd gehoord). De rechter vond ook hier sprake was van inbreukmakend handelen van Call & Call. Hoe leuk gevonden ook, het verdient dus aanbeveling om goed onderzoek te doen naar de beschikbaarheid van merknamen. Blijf dus vooral ver weg van merken die reeds geregistreerd zijn en ook een zekere bekendheid hebben verworven. Proost!

merkinbreuk-gall-gall

Merk checken?

Krijg direct gratis een inschatting van de kansen op een succesvolle merkregistratie.