Monster slaat klauwen uit

Monster Energy verzette zich tegen inschrijving van het beeldmerk voor kleding van Mad Catz Interactive.

Beide beeldmerken bevatten drie strepen en beide logo’s worden voor kleding gebruikt. Was er sprake van overeenstemming of van verwarring? Of maakte Monster Energy geen schijn van kans?

beeldmerken-monster-energy-en-mad-catz-interactive

Volgens de rechter is er sprake van enige gelijkenis, maar kleur, vorm en stijl van de strepen zijn wezenlijk anders. De gelijkenis is onvoldoende om van overeenstemming te spreken. Is het mogelijk dat de beeldmerken met elkaar verward worden? De rechter oordeelde van niet. Het nieuwe merk moet worden gezien als een reeks rode verfstrepen waar het oudere merk van Monster Energy klauwen moeten voorstellen. Het is waarschijnlijker dat het publiek het beeld met rode strepen als verfstrepen ziet. Monster Energy is door intensief gebruik van het beeld inmiddels heel bekend. Maar dan wel als energiedrank en niet als kledingmerk.

Monster had zijn energie dus beter ergens anders in kunnen steken …

Delen

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter

Merk checken?

Krijg direct gratis een inschatting van de kansen op een succesvolle merkregistratie.