Waarom is registratie essentieel?
Zonder merkregistratie weet je niet zeker of je jouw merknaam, logo of slogan mag gebruiken en je niet onverhoopt kan worden aangesproken vanwege merkinbreuk.
Als je niet registreert, hangt er dus altijd een behoorlijk risico boven je bedrijf. Je kunt dan een sommatie ontvangen dat je de naam moet veranderen en een schadevergoeding moet betalen.
Controleer dus nu gratis of jouw merk beschikbaar is…
- 100% garantie
- Deskundig advies
- Persoonlijke aanpak
- Snel en no-nonsense
- Scherpe en transparante tarieven
Waar moet je bij het deponeren van je merknaam rekening mee houden?
Je merknaam deponeren begint met merkonderzoek, controleren van alle vereisten, optimaliseren van de beschermingsomvang die het merk nodig heeft en het uiteindelijke depot van je merk. Zodra het merk gedeponeerd is gaan de wettelijke termijnen lopen en als geen bezwaar of weigering volgt, wordt het merk ingeschreven.
Gedegen onderzoek
Is het merk nog beschikbaar én kan het merk in juridische zin wel een merk zijn?
Wat voor soort merk
Wil je een woordmerk, een beeldmerk of een combinatie daarvan?
Precieze classificatie
Keuze en omschrijving van de producten en/of diensten die je aanbiedt.
Regiokeuze
In welke landen wil je jouw merk beschermen en wat is de beste depotstrategie?
Waarom zou je registreren?
Tegenwoordig is het registreren vanuit defensief oogpunt het populairste. Dat betekent eigenlijk dat je voornamelijk registreert om zelf zeker te weten of je een merk mag gebruiken en dus geen gedonder krijgt als je lekker bent en veel tijd en geld hebt geinvesteerd in de groei van het merk. Daarnaast kunt je natuurlijk na registratie het ®-teken voeren en optreden tegen andere partijen die voor verwarring zorgen of zelfs jouw merk proberen te kapen.
Voorkom verwarring
Super irritant natuurlijk, maar het komt regelmatig voor dat andere partijen het succes van jouw organisatie zien en daarop willen meeliften of bij willen aanhaken. Ze zullen dan misschien niet direct dezelfde naam gaan gebruiken, maar wel eentje die er sterk op lijkt, zodat klanten kunnen denken dat ze met jou zaken doen, terwijl dat niet zo is. En geloof ons, dat wil je écht niet en daarom kun je met een merk niet alleen tegen identieke, maar ook tegen gelijkende merken optreden.